۶ نکته مفید برای هضم بهتر غذا

نکاتی برای بهبود هضم غذا

۱- هیدراته بمانید

وقتی آب کافی نمی نوشید مدفوع سفت می شود. این به طور قابل توجهی روند هضم را کند می کند و
رفتن به دستشویی را بسیار ناخوشایند می کند.

۲-فعالیت کنید

فعالیت بدنی با افزایش جریان خون و تحریک عضلات در دستگاه گوارش به تسریع هضم غذا کمک می کند.

۳-چربی های نامناسب را محدود کنید

از آنجا که هضم غذاهای چرب دشوار است ، روند هضم را کند می کنند.
منظور از اصطلاح غذاهای چرب “چربی های ناسالم” مانند چربی های ترانس و چربی های اشباع است.

۴-مصرف فیبر را افزایش دهید

فیبر باعث افزایش حجم مدفوع شده و اجازه می دهد مدفوع به راحتی از طریق روده حرکت کند.

۵-غذا را خوب بجوید

هنگام غذا خوردن سعی کنید سرعت خود را کم کرده و کاملاً بجوید. این مزایای مختلفی دارد: – غذای شما بیشتر در معرض بزاق قرار می گیرد که حاوی آنزیم های گوارشی است و به تجزیه غذا کمک می کند. – هضم تکه های کوچکتر غذا آسان تر است – به جذب مواد مغذی بیشتر کمک می کند.

۶-پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها باکتری های زنده مفید هستند. این باکتری هضم غذا را بهبود می بخشد و به بهبود و تسکین مشکلات گوارشی کمک می کند.

download 1 1 - 6 نکته مفید برای هضم بهتر غذا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *